فرق داکت و ترانکینگ چیست و چه کاربردی دارند ؟

فرق داکت و ترانکینگ چیست و چه کاربردی دارند ؟

نظم دادن به سیستم کابل‌کشی نیازمند تجهیزات زیادی است که یکی از مهمترین آن‌ها، انواع داکت و ترانک می‌باشد. افرادی که با این قطعات آشنایی ندارند، تصور می کنند که این دو قطعه یکی هستند.

تفاوت پچ پنل و سوئیچ شبکه

تفاوت پچ پنل و سوئیچ شبکه

تفاوت پچ پنل و سوئیچ شبکه رو خیلی از افراد بلد نیستن. اگر شما هم جزو این دسته هستید، احساس بد نداشته باشید؛ چون در ماه تقریبا 900 نفر در گوگل جواب این سوال رو سرچ می‌کنند. اما اگر یک تکنیسین شبکه هستید و نمی‌دونید فرق پچ پنل و سوییچ شبکه چیه، این اصلا خوب نیست. در تنظیمات یک شبکه همه‌‌ دستگاه‌ها به سوئیچ وصل میشن؛ اما، قبل از سوئیچ باید از یک پچ پنل عبور کنند. علت این مسئله خیلی ساده هست و فرق پچ پنل و سوئیچ شبکه رو مشخص می‌کنه. در این مقاله ما براتون کامل توضیح میدیم که تفاوت سوئیچ شبکه و پچ پنل در چیه و چرا باید هر دو رو در شبکه استفاده کنیم.

تاریخچه اینترنت در ایران

تاریخچه اینترنت در ایران

اینترنت ۳۳ سال پیش وارد ایران شد، ۲۸ سال قبل دردسترس عموم قرار گرفت و در دهه‌های بعد گسترش پیدا کرد. اینترنت این مسیر را با فراز و فرودهای بسیار طی کرده و حالا فراگیر شدن آن در آستانه ۳۰ سالگی قرار دارد.

آشنایی با تجهیزات پسیو شبکه

آشنایی با تجهیزات پسیو شبکه

تجهیزات Passive شبکه در واقع زیر ساخت های شبکه را تشکیل می دهند و تاثیر به سزایی در کیفیت و بهره وری از شبکه و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری دارند. این تجهیزات به طور مستقیم روی داده ها تاثیری نمی گذارند اما در پایداری، سرعت و امکان توسعه شبکه نقش مهمی ایفا می کنند.

به روزرسانی
تغییر رمز ورود

حتما رمز ورود خود را تغییر دهید

به روزرسانی
بازبینی

لطفا پروفایل خود را کامل کنید

مهم
قیمت های به روز

جهت اطلاع از قیمت های به روز در ارتباط باشید